Evde Fıstık Ezmesi

Merhabalar,

Sağlıklı Beslenmeye son zamanlarda önem verdiğimden, araştırmalarım beni fıstık ezmesiz olmaz bu iş e çıkardı.
Şaka bi yana İzlediğim yabancı youtuberlar hem kahvaltılarında hem ara öğünlerinde sıkça kullanıyorlar. Kalorisi yüksek ama Nutella muadili olarak görüp doyuruculuğu ve şeker ihtiyacını gidermek konusunda oldukça başarılı.



Ve ben katkı maddelerine açtığım savaştan ötürü kendim yapmaya karar verdim.

Nasıl yaptığıma gelirsek,

Güvendiğim bi kuruyemişciden tuzsuz kavrulmuş yer fıstığı aldım.İyi bir zeytinyağı kıvam ve sağlık açısından önemli, bal ve pekmez ile tatlandırıp ,tatlı tadı ön plana getirmek içinse biraz tuz kullandım.
Vegan besleniyorsanız bal yerine sadece pekmez kullanabilirsiniz. Ben yarı yarıya kullandım. ölçü özellikle vermiyorum, sebebi ise akışkanlığı, seker oranı dilediğiniz oranda değişkenlik göstermesi.
Ben sürülebilir kıvamda yaptım ama biraz akışkan yapsaymışım bekledikçe çekme olayından sonra dilediğim kıvamda olurmuş.(Siz öyle yapın,bu bana tecrübe oldu)

Öncelikle fıstıkların kabuklarını çıkırdım. Ardından doğrayıcıya attım ve ezilene kadar karıştırdım. zeytinyağı ekledim kıvamını belirlemede.1 kaşık bal 1 kaşık pekmezle tatlandırdım ,tatlandırırken tadına sıkça baktım ayarlamak için. Bal ve pekmezi ekledikten sonra oldukça katılaştı karışımım.Biraz da tuz ilave ettim çay kaşığının ucuyla.Ve ezme işlemine devam ettim.biraz büyük parçalar kalmasını sağladım bu kişisel bir tercih,siz dilerseniz homojen bir karışım haline gelene kadar ezin.


Cam bi kavanozda buzdolabında muhafaza ettim. Malum havalar sıcak ve koruyucu herhangi bi katkı maddesi içermediğinden bozulma ihtimaline karşın.Kullanmadan 15 dk önce dolaptan çıkarmanız ezmenizin kendine gelmesi için yeterli olacaktır.

Afiyetle ve Sağlıkla Kalın.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi