Ev Yapımı Pudingli Tatlı





Merhaba,
 Son zamanlarda sosyal medyanın yardımıyla farklı tatlılar deniyorum. Seviyorum mutfakta olmayı ve ilkleri. Bence (ki sebebini bilmiyorum) ilk yapılan tatlılar,pastalar vs. çok güzel oluıyor, en güzel oluyor. Geçenlerde eşimin arkadaşları ile play station turnuvası vardı eşleriyle birlikte misafirimiz oldular. Onlar için İnstagramda tesadüfen gördüğüm ve merak ettiğim bi tatlı hazırlamak istedim. Tatlınmın konsepti şöyle alt tarafta preslenmiş bisküvi-fındık  karışımı üst tarafta ise puding. Ama puding ne puding.. Kendim yaptım diye demiyoruuumm :p Gerçek anlamda hayatımda yediğim ennn güzel puding oldu. Hatta gün sonunda eşim "Hayatım puding hangi marka çok lezzetliymiş hep bundan alalım" dediğinde nasıl mutlu oldum anlatamam. İnanamadı benim yaptığıma. Şimdi bu kadar övdüm yapıp da beğenmezseniz vay halimee.. Tabi abartmamak lazım yüksek performans beklenen herşey hayal kırıklığı yaşatma potansiyeli vardır. Her neyse bu kadar övgüden sonra gelelim tarife. Ben instagramda özel sipariş de alan kullanıcı adı @sümeyyeömer adlı kullanıcın tarifini azıcık değiştirerek kendime uygun hale getirerek uyguladım. Önce alttaki karışımdan söz ediyim.

 Bisküvi Karışımı için Tarif sahibi şöyle der;
 1    Paket yulaflı bisküvi
 1    Bardak fındık
 2-3 Yemek kaşığı tereyağ
 Ben; 
 1    Paket yulaflı bisküvi
 1/2 Paket petibör bisküvi
 2/3 Su bardağı Fındık
 2/3 Su Bardağı Badem
 1,5 Yemek kaşığı tereyağ
 1    Çay bardağı süt
 Neden eklemeler, azaltmalar yaptığıma gelirsek.. Sadece yulaflı bisküvi yapmadım sevmeyenlere baskın bir tat gelmesin diye. Badem ekledim çok sevdiğim için. Tereyağı azalttım daha az yağ kullanımı olması açısından. Gerekli kıvamı elde etmek için süt kullandım.
Rondodan geçirdiğimiz bisküvi ve kuruyemişleri erittiğimiz tereyağ ile karıştırıyoruz.Hafif nemli, preslenebilecek kıvama gelmesi için süt kullanabilirsiniz.
Ardından servis edeceğiniz cup lara alt malzemeyi  bir kaşık yardımı ile sıkıştırın.
 Puding Tarifi için Tarif sahibi der ki;
 1 lt süt
 1,5 Yemek kaşığı Pirinç unu
 1,5 Yemek kaşığı Nişasta
 1,5 Çay bardağı Şeker
 1 Yemek Kaşığı Kakao
 1 Pk. 80 gr Bitter yada Sütlü Çikolata
 Aslında tarife sadık kaldım sadece, Pirinç unu o anda evde olmadığından yerine normal un kullandım. Bide çok dikkatli okumadığımdan şeker ölçüsünü 1 çay bardağı zannettim ve o bana az geldi 1 çay bardağı + 1 yemek kaşığı kadar şeker koydum. Aslında şeker oranı da bence kusursuzdu. Malzemeleri çikolata hariç bir tencerede kıvam alıncaya kadar pişirin,koyulaşınca içerisine çikolataları ilave edin (ben sütlü tercih ettim ağır olmasın diye)  2 dk karıştırdıktan sonra ocaktan alın. Biraz ılımasını bekledikten sonra preslediğiniz bisküvi karışımının üzerine ilave edebilirsiniz.

Afiyet Olsun

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi