Mini Hamburgerler


Merhaba,
Bu akşamın yemeğini sizinle paylaşmak istedim. Oldukça şık bir sunum sağlayan bu mini hamburgerleri ben köfteli yaptım tabi isteğe göre tavuklu yada sebzeli de yapılabilir. Ekmeğini de kendim yaptığım bu mini hamburgerleri oldukça sağlıklı hale getirmeye çalıştım.  Öncelikle hamburger ekmeğimin tarifini veriyim sizlere:

Malzemeler
1 Çay bardağı ılık su
1 Çay bardağı süt
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Paket toz maya
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı şeker
1 Adet Yumurta
Un
Öncelikle ılık su, şeker ve mayayı eritin bi 5 dk bekletin.Ardından süt,sıvı yağ,tuz ve yumurtayı ilave edip karıştırın. En son un ekleyin eleyerek. Yumuşak bi hamur elde edene kadar yoğurun. İstediğiniz büyüklükte parçalara ayırıp pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin. Ben üzerine yoğurt ve yağ karışımı sürüp haşhaş ekledim. Siz isterseniz yumurta sarısı sürüp susam ekleyebilirsiniz. 160-170 dereceye ayarladığınız fırına üzerleri kızarıncaya kadar pişrin.


Gelelim Köfte tarifine. Ben köfteyi net bi tarif üzerine yapmıyorum. Ama oldukça lezzetli oluyor her seferinde. Bugün yaptığım köftenin içerisinde bulunanlar;
200 gr kıyma
1 Adet soğan
2 Diş sarımsak
Bir tutam taze nane
Bir tutam maydonoz
1 Adet Yumurta
1 Çay bardağı galeta unu
Tuz
Karabiber
Kuru fesleğen
Köri
Bütün malzemeleri kıvam alıncaya kadar karıştırıyoruz,gerekirse galeta ununu arttırıp azaltabilirsiniz.
Ben sağlıklı olması açısından köfteleri  kızartmayı tercih etmedim.Hamburger ekmeklerini pişirdiğim tepsiye köfteleri de ekmeklerin içerisine uygun şekilde boyutlandırıp şekil verip dizin. Ve 160-170 dereceli fırında pişirin.



Ardından ekmekleri ikiye kesip arasına ince bir halka soğan, yine aynı incelikte domates halkasının üzerine köfteleri yerleştirip kürdan yardımıyla üst kapağını kapatıp servise sunabilirsiniz.

Afiyet Olsun.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi