Tavsiye Ediyorum.. Adana..1 Kruvasan

Merhaba;

Blogumda yeni bi seri başlatmaya karar verdim,vermek durumunda hissettim.Son zamanlarda Adana'da herkesin bildiği ama benim içlerinde damak tadımı oldukça titreten lezzetlerden bahsedicem dönem dönem.Bu seri kesinlikle çok beğendiklerim olacak.
Seri büyürse beğenmediklerimi de dile getiririm belki.Ama beni kendini gurme zanneden biri sanmayın lütfen.Sadece damak tadıma güveniyorum.Belki eş damak tadına sahip olan birileri de vardır..

Kruvasan'la ilgili bildiğim ilk şey tadından önce Fransızlar'a ait olduğuydu.Tabi bu çoook uzun yıllar önce , rahat bi 15 senesi var. Yapmaya kalkmıştım da tarifi görünce aman ya yemesem de olur demiştim. Küçüktüm gözüme büyümüş. Ne kadar büyümüşse hala yeltenmedim böyle bişeye..
Ama yıllar geçtikçe bir çok yerde satıldı,bir çok marka üretti. Gerek başarılı oldu ,gerek vasat. Ama artık herkesin kolayca ulaşabildiği bir pastane işi.





Bende çok severim ki, üniversite zamanı ve sonrası Adana'da bulunan Metro Market'ten 5'erli paketlerden stok yapardım.. Mersin'e döndüğümde okul bittiğinde resmen oraya paket paket taşıyordum.En başarılı bulduğum oydu. Çikolatalıydı. Ama işte çok yemekten midir nedir biraz uzak kalmak iyi gelmişti.



Bugün ki yazımın kahramanı ise sade Kruvasan. Ama bu zamana kadar yediğim en başarılı Kruvasan.
Tarife şuan hakim olmasam da zamanında okuduğumdan biliyorum oldukça meşakkatli.. Hamurun hazırlanma süresi özellikle aşamalardan geçerek yapılıyordu.Sanki bu Kruvasan o aşamalardan geçmiş.Tereyağı lezzeti kesinlikle rahatsız etmiyor.



Boyut olarak muadillerine göre büyük.Fiyat olarak ise çok düşük.Bayıldığım bu lezzet ise Soulmate Cafe de mevcut. Başka bi yerde satılıyor mu bilmiyorum,bilmekte istemiyorum.Bildiğim tek şey Almanya'dan geldiği.Ben pek bağdaştıramadım ama o da umrumda değil aslında.





Eğer Adana'da yaşıyorsanız bi tadına bakın derim. Pişman olmazsınız.
Çikolatalısı da var.Ama benim gibi bi çikolata canavarının bile favorisi Sade olan ise gerçekten lezzetlidir. Soulmate Cafe Adana'da Uğur Mumcu Bulvarında  . Bilenler bilir,Müdavimi çoktur. Sevgiler.






Yorumlar

  1. co severım güzel bir yazı olmuş bloğunu takip ediyorum bende bloğuma beklerim sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi