Sağlıklı Enerji Topları

Merhabalar;
Hayatımızın yönünü sağlıklı beslenmeye çevirmişken bir tatlı krizi için alternatif olan atıştırmalık toplardan bahsedeceğim.

Tarif dediğime bakmayın yine malzemeler olmazsa olmaz değil. Ama ben yine görseldeki topların içerisinde ne var onlardan bahsederken muadillerinden de bahsedeceğim her zamanki gibi.

Son zamanlarda diyet adı altında inanılmaz sağlıksız beslenmeler ve bilinçsiz tüketilen gıdaları gördükçe rahatsızlık duymaya basladım. Bu yönde sanırım daha fazla paylaşım yapıp bir kaç kişi de olsa faydam dokunur ümidiyle  temiz içerikli tarifler paylaşacağım.

Bu tarif diyet zamanları için çok kurtarıcı ama kalorisi düşük değil. Bunu iddia etmiyorum. İşin gerçeği kalorisini de hesaplamadım hiçbir zaman. Ama ben 3 top tüketiyorum kahveyle beraber.

Gelelim içerisinde neler var.
Bolca hindistan cevizi, toplamda 1 çay bardağı olacak kadar ceviz ve fındık. Yarım çay bardağı yulaf ve 4 adet hurmayı sıcak suda yumusattım ve suyuyla birlikte kullandım. Biraz kabak çekirdeği içi, 2 yemek kaşığı damla çikolata, kuru kızılcık, tarçın , kakao, chia tohumu, fıstık ezmesi 1 yemek kaşığı kadar pekmez.
Hepsini rondodan çektim ve cevizden daha küçük toplar haline getirdim. Kakao, hindistan cevizi ve granül kahveye buladım.



Peki farklı neler yapılabilir, Ceviz - fındık yerine Kaju yada yer fıstığı kullanılabilir, herhangi 2 tanesi de olabilir. Şeker olarak bal yada agave şurubu hatta hindistan cevizi şekeri de kullanabilirsiniz. Kuru üzüm, kuru yaban mersini  kullanabilirsiniz. Tarçın kullanmayabilir yada kakao kullanmayabilirsiniz.

Dikkat edilemsi gereken bir unsur yemişlerin çiğ olmasına özen gösterin. Çünkü kavrulan yemişler ısıya maruz kalınca içerisindeki faydalı yağlar zararlı hale gelir. Çok faydalı diye yediğimiz ama çok kilo aldıran çerezlere dönüşürler.


Bence üşenmeyin hemen evde ne varsa atın rondoya ve kendi sağlıklı tatlılarınızı hazırlayın. Çocuklar için de rahatlıkla tüketilebilecek atıştırmalıklar.
Afiyet olsun.. 










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi