Humus


Selamlar,

Farkındayım, iyice yemek bloguna dönmüş durumdayız. Kaygılanmayın kontrol altına alacağım. Bu tarifi sizinle paylaşmasam kendimi iyi hissetmezdim. Hemen herkesin çok sevdiği gerek meze gerekse ara öğün olarak değerlendirilen humus tarifini paylaşacağım. Bu tarif kayınvalidemin. Ne yalan  söyleyim yediğim en güzel humuslardan. Bir de ölçüsü varmış ki sürekli istiyorum ama not etmiyorum. İşte bu post hem sizin için hem benim için.





Bazı yemekler ölçü üzerinedir öyle göz kararı olmaz. Bu da onlardan biri. En azından bazı malzemeleri damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz ama bazılarının ölçüsü kaçınca mazleme ziyanından başka birşey olmuyor.
Artık humus için bu söz konusu değil. (wuhuuu çok iddialı oldu)

Geçenlerde kayınvalideme rica ettim o da sağolsun hemen yaptı. Hatta İnstastoryde de paylaştım ama burası daha kalıcı diye bir de buraya bırakayım istedim. Sonra eve geldim aynı ölçüyü yaptım, oldu valla.

Malzemeler;


  • 2,5 Su bardağı Nohut
  • 1 Çay bardağı Tahin
  • 1 Kahve Fincanı Zeytin yağı
  • 1 Limonun suyu
  • 4-5 Diş Sarımsak 
  • Kimyon
  • Tuz  


Haşlayıp soğuttuğunuz nohutları ve diğer malzemeleri blenderdan geçirin. Kimyon , Sarımsak ve Tuzu damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Aslında çok pratik hele ki benim gibi her daim buzluğunuzda haşlanmış nohutunuz varsa evden eksik etmeyeceğiniz bir meze.Dilerseniz Kaşar peynir, Pastırma veya Sucuk ile fırınlayabilirsiniz. Öyle de çok lezzetli oluyor.

Afiyet olsun

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi