Granola

Selamlar,

Yine sağlıklı bir tarifle geldim. Ben tarif yazmıyorum. Nacizane denediklerimi paylaşıyorum. Bu sefer de sabahları çok severek yediğim yulafın bir versiyonu olan Granola yapımı ile buradayım.


Bu öyle bir tarif ki asla hiçbir malzeme olmazsa olmaz değil. Ana malzeme hariç. Yulafın dışında oldukça çeşitlendirilebilir, arttırılabilir, azaltılabilir, damak tadına ve zevkine göre şekillendirilebilir bir tarif.
Bunca zamandır neden ertelemişim bende bilmiyorum. O kadar kısa sürede hazır oluyor ve uzun süre sizi idare ediyor ki benim gibi tembellik yapmayın diye sizi uyarayım dedim.
Toplamda yarım saatlik bir işlem pişip kavanozlamak.

Şimdi ben kendi malzemelerimi yazacağım tabi muadillerini de fikir olsun diye belirteceğim.






  • Yulaf
  • Kuru dut, Kuru yaban mersini,Kuru kızılcık (siz dilerseniz kuru üzüm,kuru kayısı da ekleyebilirsiniz)
  • Kabak çekirdeği içi
  • Hurma
  • Toz tarçın
  • Chia Tohumu
  • Agave şurubu ( Bal veya pekmez kullanabilirsiniz yada normal şeker fakat bal ve pekmezi fırından çıkmaya yakın eklemeniz daha sağlıklı olacaktır)
  • Hindistan Cevizi şekeri  ( Sadece agave kullanmak istemedğimden )
  • Hindistan Cevizi yağı ( Fındık yağı da olabilir)
  • Fıstık ezmesi







  • Bütün malzemeleri geniş bir kapta karıştırıp yanmaz bir tepsiye iyice yayın. Üst üste gelmemesine dikkat edin ki hepsi eşit oranda pişsin. 160 -170 derece fırında 15 -20 dk da bal rengi alana kadar pişirin. Ben arada bir karıştırdım.






    Çıkardıktan sonra soğumasını bekleyip kapaklı bir kavanoza yerleştirin. Ara öğünlerde yada kahvaltılarda süt ve yoğurtlarınızın üzerine ekleyip taze meyve ile tüketebilirsiniz.

    Not: Malzeme oranlarını özellikle yazmadım, Damak tadınıza göre belirleyebilirsiniz.









    Afiyet olsun.


    Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    İncir Reçeli 2

    Rebul Kolonyaları

    Succulent ve Kaktüs Dikimi