Nasıl Yoğurt Mayalıyorum?

Merhaba,

Anne olduktan sonra ek gıdaya geçiş sürecine kadar ki dönemde onca blog yazısı okudum,etrafımdaki insanlara sordum,süt aldığımız yere sordum belki ben bir şeyi atlıyorumdur diye.
Çünkü değil yoğurt yapmayı çiğ sütü kaynatamayan , kestiren bi insandım.





Evet çiğ sütü aldım evde ilk defa tek başıma yoğurt mayalama niyetindeydim. Önce bi güzel kaynatıp ardından serçe parmağınla ısıyı kontrol edip mayanı ılıştırıp süte ilave edip sarıp sarmalayıp 3-4 saat sonra tutması gerekiyordu.Ama kaynarken ne olduysa süt kesildi ve benim de hevesim kesildi. Sonra denemedim bile. Daha ben sütü kaynatamıyorum yoğurdu nasıl yapim dedim.
Taa ki Tuğra doğana kadar. Ona taze taze gün aşırı yoğurt mayalamam lazımdı ek gıdaya geçince. O zamana kadar bizim yoğurtlarımızı eşimin annanesi (alt komşumuz) sağolsun her hafta 2-3 kg mayalayıp verirdi.Ama ben nasıl her gün yoğurt mayalatayım kadıncağıza. Azıcık azıcık yoğurt mayalanması lazımdı. Valla başladım Tuğra 2-3 aylıkken denemelere.
Bana en uygun fırında mayalamak geliyordu. Ama 4-5 saat fırını çalıştırmak da istemedim. Okuduğum yazılar sonucu kendimce bir mayalama yöntemi buldum. Şimdi size her detayını anlatacağım. Siz de benim gibi yoğurt mayalayamıyorsanız benim yöntemimi deneyin.
Bu arada bu yöntemi ben keşfettim, Dünya'da başa kimse yapmıyordu demiyorum kesinlikle. Elbette yapanlar vardır bu şekilde.

Gelelim nasıl mayalıyorum..
Öncelikle sütten başlayalım. Ben öyle kapıya gelen sütten almıyorum Adana'da çok yaygın olan bir mandıradan alıyorum.Hatta mayamı da oradan alıyorum.
Sütten neredeyse hiç kaymak çıkmıyor. Yağsız bir süt. Bu iyi bir durum değil sanırım. Mayam ise böyle süzme yoğurt kıvamına çok yakın.


Kaynattığım sütü bir süre kepçe yardımıyla havalandırarak kaynatıyorum. Böyle köpük köpük oluyor. Sonrasında ılımaya bırakıyorum. Şu klasik serçe parmağın dayanabileceği sıcaklığa gelince, bir kasede mayamın içerisine biraz süt alıp homojen bir kıvam alana kadar karıştırıyorum. Ardından sütümün kalanına ekliyorum.
Ben kavanozlarda mayalamayı seviyorum yada kapaklı kaselerde. Servis açısından kolay olduğu gibi daha uzun süre ekşimeyen yoğurtlarım oluyor.
Tencereye mayayı ekleyip karıştırıp kavanozlarıma paylaştırıyorum.
Ağızları açık bir şekilde çalışmayan fırının içerisine koyup kapağını fırının kapağını kapatıyorum.
 10 -12 saat sonra mayalanmış oluyorlar. Fırından çıkarıp kapaklarını kapatıp buzdolabına kaldırıyorum.

Şimdilerde şöyle bir sorunum var; Havalar oldukça soğuk, bu nedenle 10 - 12 saat değil 24 saat kalsa dahi mayalanmayabilir. benim öyle oldu. Bende dökmek yerine bi şansımı deneyim fırını açayım dedim. 2 dk fazla değil fırını çalıştırdım 180 - 200 derecede. 4-5 saat sonra yine aynısını yaptım ve sonuç yine taş gibi yoğurt oldu.


Bu yöntemle ters çevirdiğinizde dökülmeyen yoğurtlar mayalıyorsunuz. Tabi ki 1 kaşık aldıktan sonra kavanozu çevirmeye kalkmayın.😅

Ben sanırım yöntemi tutturdum . Artık kolayca yoğurt mayalıyorum.
Bi ara da nasıl lor yapıyorum onu anlatayım..

Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi