ÇİKOLATA MESELESİ

Selamlar;
En tatlı postlardan olacak bence. Çünkü söz konusu çikolata..
Benim için çikolata deyince hayat br kaç saniye durur. Eğer sizin için de öyleyse bu yazıyı çok seveceksiniz.







Şimdi buraya henüz keşfedilmemiş bir şeyden bahsetmeyeceğim. Bilenler vardır yazdıklarımın bir çoğunu. Tabi ki ben hem bilmeyenler için hem de kendim için yazıyorum.

Maalesef tarif defteri tutmuyorum. Yani tutmamak değil de bir tane tutamamak. Bir sürü defterde bir sürü tarif , hangisi nerede bilmiyorum. Bende bir kaç defa yapıp beğendiğim tarifleri buraya yazıyorum ki tekrar yapmak istediğimde kolayca ulaşabileyim.
Ya da çevremde tarif isteyenlere direk link gönderiyorum benim için de kolay oluyor onlar için de.
Gelelim çikolata yapma işine. Aslında bu benim ilk denemem değil. Fakat sebepler doğrultusunda biraz profesyonel olduğuna inanıyorum ve  artık buraya yazacağım şekilde devam edecek benim çikolata serüvenim.

Çikolatayı, şu marketlerde satılan 80 gr lık hazır çikolatalarla yapmaya çalışmadım dersem yalan olur. Hatta bu zamana kadar hep öyle yaptım ama o çikolataları dolapta dahi bekletsem inanılmaz çabuk eriyorlar.
Bende büyük bir marketten kocaman bir Kuvertur çikolata aldım. Gastronomi okuyan bir arkadaşımızdan da standart çikolata eritme derecelerini öğrendim. Zaten çikolata eritirken nelere dikkat edilir, püf noktaları nelerdir yada çikolata yandı mı gibi durumları çok önceden biliyordum. Uzun zamandır da denemek istediğim bir çikolata fikri ,son zamanlarda aklımı çelen bir çikolata çeşidi derken kolları sıvadım.Ve geç bile kalmışım.
Öncelikle çikolatayla hiç münasebeti olmayanlar için söyleyeceklerim var.
Birinci altın kural ;çikolatayı benmari usulü eritmelisiniz. Benmari usulü nedir? Kaynayan bir suyun üzerinde kase içerisinde bulunan malzemeyi suyun buharıyla eritme yöntemi. Fakat en çok yapılan yanlış çikolatayı koyduğunuz kase suya temas etmesi.Kase kesinlikle suya değmemeli. Diğer önemli kurallardan biri, 1 damla su bile çikolatanın içine girmemeli. Girerse ne olur. Taş olur taş..
Kullanılamaz hale gelir.Son bir dikkat edilmesi gereken husus çikolatayı yakmamak.Bunun içinde çok kolay bir yöntem var , sürekli karıştırmak. Her tarafı eşit derecede erimeli çikolatanın. Yandığını nasıl anlarız peki derseniz. Anlarsınız ya, böyle katılasmaya başlar,yapışıklığı artar,toplanır çikolata. Onu da kullanmayın.
Ha diyelim ki erittiğiniz çikolatanın içerisine su kaçtı (yada kaseyi komple suya düşürdünüz,olur olur neden olmasın insanlık hali hem :P ) Taşlaşan çikolatayı zor da olsa kırıp bi cezvede sütle ısıtırsanız müko bi sıcak çikolatanız olur benden demesi. (Tecrübeyle Sabit )

Eee bunca ön bilgiden sonra gelelim çikolata eritme derecelerine. Tahmin edersiniz ki bitter ve sütlü çikolataların dereceler farklı olmalı. Ben her ikisini de sizinle paylaşacağım.

                             Bitter Çikolata                               Sütlü Çikolata
  • Önce 45︒C eritilecek                                 •     42 ︒C
  • Sonra 29 ︒C soğutulacak                           •     27 ︒C
  • Ardından  31 ︒C eritilecek                        •     29 ︒C
Eritme işleminden bahsettim yukarıda, Soğutma işlemini buzlu su dolu bir kasenin üzerinde yine temas etmeden soğutmak en uygunuymuş, buzdolabında da soğutulabilinirmiş fakat dolap çikolatanın parlaklığını alırmış. 
 Eğer çikolatalar söylenildiği gibi eritildiyse gelelim bununla neler yapabileceğimize;
İsterseniz çikolata kalıplarına yada buz kalıplarına direk döküp oda sıcaklığında donmalarını sağlayabilirsiniz. İsterseniz kalıpların içerisine dilediğiniz bir kuruyemiş ekleyebilirsiniz.




Ben yağlı kağıt üzerine birer kaşık çikolata döktüm ve üzerine çeşitli yemişler ekledim. Çok çabuk dondu ve görsel olarak oldukça güzel oldu.

Birde Deniz tuzlu bir çikolata yemiştim ve çok beğenmiştim. Evde de deniz tuzu varken denemek istedim ve kesinlikle çok beğendim. Tabi bu damak tadı herkes sevmeyebilir. Deniz tuzu eklediğim çikolataların üzerine biraz da chia tohumu serpiştirdim. Yerken çıtır çıtır çok hoş bir his veriyor. Açıkçası benim favorim o oldu. Chia tohumlu ve deniz tuzlu çikolata.


Bunu ister kalıpta ister yağlı kağıt üzerinde her iki şekilde de yapabilirsiniz. Görsel açıdan yağlı kağıt üzerinde olan benim favorim. İşte böyle , fazlasıyla çeşitlendirilebilir , çok eğlenceli bir aktivite olmakla beraber en sevdiğim olay kişisellestirme de ayrı bir mutluluk kaynağı.


Zaten çikolatayı yiyip hissettiğim mutluluğu tarif etmeme gerek yok sanırım. 
Hoşçakalın..





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi