Balkabaklı Tart - Çikolatalı Tart

Selamlar


Benim gibi balkabağı hastaları için bi tarif vereceğim.Tabi dilerseniz tart hamurunu sabit tututp üzerindeki harcı farklı seçeneklerle değerlendirebilirsiniz ki ben öyle yapacağım.
Fakat dediğim gibi bu tarif Balkabaklı.


Mevsimi geldiğinde ben bol bol balkabağı tatlısı yaparım.Bu sefer biraz fazla yaptım.Siz de öyle yapabilirsiniz. Balkabaklarını dilediğiniz miktarda şekerle , 1 çubuk tarçınla pişmeye bırakıyorum.
Tart için harç hazırlama esnasında şerbetini mümkün mertebe süzdürerek bir kasede mikserle marmelat kıvamına gelinceye kadar çırpıyorum.Ardından küçük bi sos kabında 1 paket (200 ml ) kremayı kaynatıyorum.Ocaktan aldığım kremayı balkabaklarına ilave ediyorum.Bu tarif için Tart marmelatı hazır.


Gelelim Tart tarifine;
125 gr tereyağı küp küp doğrayıp mikserle çırpıyorum,ardından 1 yumurta , 2/3 su bardağı pudra şekeri, 1/2 su bardağı çekilmiş,un haline getirilmiş 1 avuç fındık,bir çimdik tuz ile birlikte çırpmaya devam ediyorum 1 buçuk su bardağı un.Unun yarım su bardağı kısmını bu aşamada eleyerek karışımla birlikte çırpıyorum.Ardından kalan unu da ilave edip ellerimle hamuru yoğuruyorum.

Yağladığım tart kalıbına ellerimle yerleştiriyorum hamuru.





 1 saat deep-freeze  de bekletiyorum.Sonra çatalla delikler açıyorum ki hamurum kabarmasın.



180 derece de ısıttığım fırında 20 dk. pişmeye bırakıyorum.



Fırından çıkardıktan sonra harcı hamurun üzerine ekliyorum. 
1 gece dinlendirdiğim tartı içeriği nedeniyle tarçınla süslüyorum.





















Birde Ganaj tarifi vereyim diledğiniz harç ile bu tartı kullanın.

200 gr Bitter Çikolata
200 gr Krema


Ocakta kaynama noktasına gelen kremanın içerisine çikolataları küçük parçalar halinde eritin.




Soğuttuğnuz ganajı tartın üzerine doktükten sonra dilerseniz kahve serpin ,dilerseniz kakao.


















Afiyet olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İncir Reçeli 2

Rebul Kolonyaları

Succulent ve Kaktüs Dikimi